понедельник, 6 ноября 2017 г.

Що буде із пільгами після монетизації?

Від 1 січня 2018 року в Україні планують започаткувати проведення повної монетизації пільг по усій країні. Про це на раз і не перший рік каже в українських ЗМІ міністр соціальної політики Андрій Рева та заступник міністра фінансів Сергій Марченко.
Що таке «монетизація субсидій»? Монетизація – це процес перетворення на гроші. «Монетизація субсидій» означає перехід на розрахунки за субсидіями «живими» грошима.
«В кінцевому варіанті монетизація полягає в тому, що на рахунок людини буде надходити певна сума коштів, і вже з них людина буде розраховуватися за комунальні послуги», – пояснює заступник міністра фінансів Сергій Марченко.
«Держава за весь час взяла на себе надмірні зобов’язання. Тому ми бачимо єдиний вихід із цієї ситуації – монетизація, тобто, грошова компенсація кожному пільговику замість надання пільг у натуральному вигляді», – заявив Рева під час робочої поїздки до Харкова в березні цього року.
«Сьогодні на пільгові програми використовується до 15 мільярдів гривень, це на рік. У 2018 році, якщо взяти всі програми, які мають фінансуватися, це буде близько 20 мільярдів гривень», – повідомив міністр.
За словами міністра проблеми з пільгами учасників АТО найбільше проявляються в громадському транспорті. Конфліктні ситуації навколо пільгового проїзду учасників АТО та інших пільгових категорій виникають переважно з причини невідшкодування перевізникам вартості послуг за перевезення пільговиків.
Саме тому, на думку чиновника, пільги потрібно монетизувати як найшвидше.
«Іншого виходу немає. Приниження учасників АТО тим, що вони повинні щось у когось просити бути не повинно. І перевізники не повинні страджати від того, що держава встановила пільги, але своєчасно за них не сплачує, або взагалі не сплачує.
В свою чергу віце-прем’єр-міністр Володимир Кістіон заявив у вересні , що Кабінет міністрів восени прийме рішення про запровадження монетизації пільг і субсидій на рівні виконавців комунальних послуг.
Зазначається, що монетизація пільг і субсидій проводитиметься у два етапи: спочатку на рівні виконавців комунальних послуг, потім – на рівні споживача.
«Існують великі ризики і загрози, якщо ми підемо відразу до споживача. Важливо не повторити ту проблематику, з якою стикалися такі розвинені країни як Німеччина», – уточнив Кістіон.
Після повної монетизації пільг видатки лягатимуть на місцеві бюджети.
АТОвцям, дітям з багатодітних сімей, дітям-інвалідам та іншим пільговим категоріям доведеться платити повну вартість проїзду, а потім кошти за квитки їм відшкодовуватимуть з місцевих бюджетів.
Так в рамках експерименту з 18 жовтня на Черкащині почали діяти нові правила проїзду пільговиків. На останній сесії обласної ради прийнято зміни до програми «Турбота», якими передбачається новий механізм забезпечення пільговим перевезенням учасників АТО та інших соціальних груп, які мають право на безкоштовний проїзд. Відтепер ці видатки лягають на місцеві бюджети.
Відповідні оголошення про те, що відтепер АТОвцям, дітям з багатодітних сімей, дітям-інвалідам та іншим пільговим категоріям доведеться платити повну вартість проїзду, а потім кошти за квитки їм відшкодовуватимуть з міського бюджету, розміщені на автостанціях Черкащини, — інформують обласні ЗМІ.
Подія збентежила активістів Шполянської районної спілки учасників АТО, які наголосили на тому, що це створить додатковий клопіт для цих категорій населення.
— Це означає, що АТОвці, чорнобильці, інваліди й інші пільговики повинні платити за проїзд автобусним транспортом, а потім їм, буцімто, гроші повертатимуть. Вразило і те, що АТОвцям ще й обмежили кількість поїздок на рік до 40! — каже голова Шполянської районної спілкиучасників АТОВіктор Савчук. — Виходить, в державі прийнято Закон про пільгове перевезення, а фінансувати це перевезення повинні на місцях. Тепер будемо платити за квиток, а тоді ходити з ним по інстанціям, аби повернули кошти. Держава заборгувала перевізникам, а тепер вона буде винна не їм, а нам, пільговикам. Вважаю це приниженням! Навіщо підігрівати і без того кип’ячу ситуацію в суспільстві?
Місцевим радам, які мають фінансувати пільговий проїзд, належить передбачати у своїх «скарбницях» кошти на ці цілі та думати, як раціонально витрачати свої гроші, сплачуючи з бюджету тільки за реально перевезених пільговиків. Чи вдасться їм віднайти формулу точних розрахунків на кожного пільговика? Та зрозуміло одне — поки випрацьовуватиметься бодай якийсь алгоритм відшкодування коштів за проїзд пільговикам, останнім доведеться поки що платити. І до якого часу — невідомо.

Комментариев нет:

Отправить комментарий