Повна назва. Проєкт закону про внесення змін до деяких законів України щодо визначення розміру щорічної разової грошової допомоги до 5 травня
Номер і дата реєстрації: 5089 від 17.02.2021.
Ініціатори: Королевська Наталія Юріївна, Гнатенко Валерій Сергійович, Мороз Володимир Вікторович, Солод Юрій Васильович (IX скликання).
Фракція: ПП “ОПЗЖ”.
Мета проєкту: проєкт пропонує ліквідувати недоліки в механізмі визначення розміру щорічної разової допомоги до 5 травня, на які неодноразово вказував у своїх рішеннях Конституційний Суд України (наприклад, у рішенні КСУ від 27 лютого 2020 року № 3-р/2020).
Зміст
Для учасників бойових дій виплата допомоги до 5 травня передбачена проєктом у розмірі 90% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного Законом України про Державний бюджет України на 1 січня поточного року (станом на 2021 рік ця сума складає 1592,1 грн). Такий самий розмір допомоги передбачений і для колишніх неповнолітніх в’язнів концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання.
Для осіб з інвалідністю внаслідок війни проєкт передбачає такі розміри виплат: особам з інвалідністю I групи – 270 відсотків (4776,3 грн), II групи – 240 відсотків (4245,6 грн), III групи – 210 відсотків (3714,9 грн) прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного Законом України про Державний бюджет України на 1 січня поточного року. Такий самий розмір виплати передбачений проєктом для колишніх малолітніх в’язнів концентраційних таборів, гетто та інших місць примусового тримання, визнаних особами з інвалідністю.
Виплата в розмірі 270% (4776,3 грн) від прожиткового мінімуму передбачена й для осіб з особливими заслугами перед Батьківщиною.
Для учасників війни проєкт передбачає допомогу в розмірі 35% прожиткового мінімуму (619,15 грн) для осіб, які втратили працездатність, визначеного Законом України про Державний бюджет України на 1 січня поточного року. Такий самий розмір виплати передбачається колишнім в’язням концентраційних таборів, гетто та інших місць примусового тримання в період Другої світової війни; особам, які були насильно вивезені для примусових робіт на територію Німеччини або її союзників, що перебували в стані війни з колишнім Союзом РСР, або на території окупованих Німеччиною інших держав; дітям партизанів, підпільників, інших учасників боротьби з націонал-соціалістським режимом у тилу ворога, які у зв’язку з патріотичною діяльністю їхніх батьків зазнали репресій, фізичних розправ, гонінь.
Для осіб, на яких поширюється чинність ЗУ “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, зокрема членів сімей загиблих, виплата передбачена в розмірі 55% прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність, визначеного Законом України про Державний бюджет України на 1 січня поточного року (972,95 грн). Такий самий розмір щорічної разової грошової допомоги передбачається не одруженим вдруге дружинам (чоловікам) померлих жертв нацистських переслідувань, визнаних за життя особами з інвалідністю.
Порядок виплати допомоги встановлюватиметься Кабінетом Міністрів України.
Довідково: розмір прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність, станом на 01.01.2021 складає 1769 грн відповідно до ст. 7 Закону України “Про Державний бюджет України на 2021 рік”. Рішенням КСУ (зокрема від 27 лютого 2020 року № 3-р/2020) було визнано неконституційною вимогу Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України щодо визначення допомоги до 5 травня Кабінетом Міністрів України, оскільки „законом про Держбюджет не можна вносити зміни до інших законів, зупиняти їхню дію чи скасовувати їх, оскільки з об’єктивних причин це створює протиріччя в законодавстві, і як наслідок – скасування та обмеження прав і свобод людини і громадянина”.
Позитив: проєкт ліквідує недоліки законодавства у сфері визначення виплати щорічної допомоги залежно від наявних фінансових ресурсів.
Негатив: проєкт не спрямований на комплексне підвищення добробуту ветеранів (наприклад, у сфері забезпечення житлом або освіти). Проєкт за змістом копіює законопроєкт № 4683 від 29.01.2021, проте, на відміну від нього, не містить фінансово-економічного обґрунтування, хоча має більший вплив на показники бюджетних видатків.
Рекомендація Юридичної сотні: доопрацювати законопроєкт.
Немає коментарів:
Дописати коментар