Автор: ВОЛОДИМИР СКОРОСТЕЦЬКИЙ
Пільга «Учасник бойових дій»: нараховано 0 %. Скажу з упевненістю, не лише один я отримав подібне паперове повідомлення на оплату житлово-комунальних послуг за жовтень поточного року.
Ознайомившись попередньо з палкими запевненнями чиновників, що процес монетизації пільг для учасників бойових дій має пройти без збоїв, я не повірив власним очам. Як так?! Заяви на отримання коштів готівкою я не писав. Тож держава мала б і надалі автоматично нараховувати мені суму для розрахунків за пільгою за кожною категорією комунальних послуг. На практиці все виявилося не так райдужно, як нам обіцяли. Щоби прояснити ситуацію, довелося пройтися, як кажуть, інстанціями.
Випробувано на собі: кроки пізнання
Отже, крок перший: комунальне підприємство за місцем реєстрації. Або, простіше кажучи, ЖЕК. У бухгалтерії, що проводить розрахунки для мешканців, розводять руками. Мовляв, ви не один такий. Зверніться в орган соцзахисту району.
Крок другий: районний відділ соціального захисту. Слід віддати належне, електронна черга працює напрочуд швидко. Натискаєш опцію на табло, береш талончик, 5–7 хвилин очікування — і можна підходити до віконечка. Дізнавшись про мету звернення, фахівець, що приймає громадян, радить звернутися на гарячу лінію АТ «Ощадбанк». Саме туди передають дані з єдиного реєстру пільговиків. І ця державна фінустанова визначена єдиним розпорядником пільгових коштів для розрахунку з постачальниками комунальних послуг і вигод. Утім, є і позитивний момент: фахівець повідомляє, що мені таки нараховано пільгові кошти в цьому місяці. Держава оцінила мої заслуги трохи більше ніж 400 грн. Ця сума піде на покриття боргу за комуналку. Додатково мене «озброїли» телефоном гарячої лінії банку, куди потрібно зателефонувати.
Крок третій: гаряча лінія Ощадбанку. Номер, на який слід телефонувати — 0800-210-800. Можна дзвонити як зі стаціонарного, так і з мобільного. До слова, дзвінок на цей номер безоплатний за тарифами всіх операторів стільникового зв’язку в Україні. Набираю номер, грає жвава музика, і оператор-робот пропонує обирати опції, натискаючи клавіші телефона від 1 до 9. Зрештою після кількох хвилин спілкування з ботом, слухавку піднімає працівник банку. Дізнаюсь: Ощадбанк визначено розпорядником коштів пільговиків для оплати комунальних послуг. Консультант рекомендує зайти на сайт установи. І у вкладці «Інші розділи» знайти опцію «Безготівкова монетизація субсидій та пільг». Мовляв, так ви побачите скільки нараховано коштів за пільгою УБД за місяць. Крім того, за цим номером від банку приходитимуть смс-сповіщення з інформацією, яку суму і за що сплатив банк з виділених коштів, яка заборгованість, та рекомендаціями з доплати. Ну, це принаймні вже якийсь ключ до контролю пільгових коштів.
Крок четвертий: сайт «Ощадбанку». Як порекомендував увічливий клерк, захожу на вебпредставництво банківської установи. Через строкатий дизайн сайта, як на мене, знайти потрібну вкладку відразу важкувато. За інструкцією, переходжу до вказаної опції «фізичні особи», переходжу на вкладку «особистий кабінет субсидіанта/пільговика» і ввожу номер своєї мобілки. Натискаю ледь помітний активний рядок «увійти вперше». І тут спіткав мене епікфейл. Сайт видає червоний напис про те, що такого номера в базі не знайдено.
Крок п’ятий: зворотній зв’язок. На сайті «Ощадбанку» є опція, скориставшись якою можна замовити зворотній зв’язок. Проходжу цю процедуру: слід зазначити номер мобілки, прізвище, ім’я та по батькові, а також електронну скриньку. До честі банківської установи, зв’язалися зі мною за якихось хвилин сорок після залишення заявки. Я пояснив, що не можу за номером мобільного телефона перевірити, чи цього місяця нараховано пільгову суму за УБД. Зазначу: якщо дійдете до цього етапу, будьте готові повідомити консультанту ваш ідентифікаційний код платника податків або серію і номер паспорта. Я виявився не готовим. Не маю такої звички щодня тягати з собою стос документів. Тож службовець банку рекомендує навідатись у відділ соціального забезпечення за місцем реєстрації й переконатися, що номер моєї мобілки внесений у базу.
Крок шостий: районний відділ соцзахисту. Повторюємо процедуру по другому колу: талончик, табло електронної черги, віконечко. Викладаю суть питання. Мене переадресовують до сектору персоніфікованого обліку того ж соцзабезу. Знов інші двері, інша черга, інше віконечко. Називаю ім’я-прізвище, фахівець клацає по клавіатурі. З’ясувалось, усі потрібні дані, включно з номером мобільного для розсилання смс-повідомлень, у базі є. Однак, як кажуть, є одне «але»: для банку вся братія з посвідками УБД поки що «не існує». Банк отримає всю необхідну інформацію аж після 18 числа поточного місяця! Водночас працівниця соцзабезу запевнила: після 18-го все буде ОК і без системних збоїв.
Не полініться сходити до відділу соцзахисту
Отже, що ми маємо в сухому залишку? Справді, монетизація пільг (особливо практична реалізація) потребує уважнішого підходу з боку виконавців процесу. Та інформація, що дрібними літерами десь на своїх сторінках у соцмережах написана відомствами, для більшості громадян недоступна. Практика «держави у смартфоні», можливо, цілком нормальна для осіб молодших за 30 років чи просунутіших мешканців великих міст. А от що робити дядькові віком добряче за 45 років з кнопковою мобілкою у селі?!
Водночас не варто хапатися за серце, пити заспокійливе й кричати «зрада». Для тих, хто має пільгу «Учасник бойових дій», але відмовився від отримання грошей готівкою, є порада: не полінуйтесь, сходіть до відділу соцзахисту! Перевірте, чи всі належні дані внесено до вашої персональної картки. Так банк зможе інформувати про нараховану суму, погашення боргів за комунальні послуги та необхідну доплату, якщо наданої державою суми бракуватиме на покриття боргів. Це варто зробити як тим, хто вже залишив службу, так і власникам посвідчень УБД, які ще у строю. Контролювати нарахування і витрати надзвичайно важливо. Це дасть змогу уникнути багатьох неприємностей. Особливо, якщо ви пів року у відрядженні десь на Сході, а в цей час зростає борг за комуналку. Підключивши послугу й щомісяця контролюючи обіг коштів, заборгованості можна запобігти. Ще одна порада — навчіться перевіряти платіжки самостійно. Ознайомтеся з нормами послуг, на які діє 75 % пільга учасника бойових дій, знайте коефіцієнти обрахунку і вартість як пільгових, так і визначених для решти населення обсягів води, природного газу, електрики. Ознайомтесь із сезонними тарифами, які діють на блакитне паливо та теплопостачання. Зауважте: залежно від регіону чи постачальника ціни й обсяг постачання за пільговою нормою можуть суттєво відрізнятися! Оскільки маємо справу здебільшого з постачальниками — комерційними підприємствами.
Нюанси, які корисно знати
Крім того, варто докладно ознайомитися з нюансами роботи «Ощадбанку» з безготівкової оплати вашої пільги на комунальні послуги й враховувати цю інформацію. Наводимо основні пункти, які корисно знати:
Пільговик може визначити іншу послідовність перерахування коштів за послуги (витрати), подавши відповідну заяву структурному підрозділу з питань соцзахисту населення.
Упродовж доби після перерахування коштів «Ощадбанком» на рахунки комунальних підприємств клієнтові надійде SMS (у разі надання номера мобільного телефона до підрозділів з питань соціального захисту населення), в якому буде вказано послуги, за які потрібно доплатити власними коштами, та розмір доплати.
Якщо комунальне підприємство не уклало договір з «Ощадбанком» або не надало «Ощадбанку» інформацію щодо заборгованості, кошти за послуги підприємству не перерахують. Ці кошти використають на інші комунальні послуги в наступні місяці. Оплачуйте послуги комунального підприємства згідно з квитанціями.
Загальною нормою щодо терміну сплати є п. 18 постанови КМУ № 630 від 21.07.2005, в якому зазначено: розрахунковим періодом для оплати послуг є календарний місяць. Плата за послуги вноситься не пізніше 20 числа місяця, що настає за розрахунковим, якщо договором не встановлено інший строк.
Інформація про номер мобільного телефона не є обов’язковою під час призначення пільги та є обов’язковою у призначенні субсидії в структурних підрозділах із питань соцзахисту населення. Використання одного номера кількома одержувачами субсидії / пільговиками технічно не передбачено. Звертаємо увагу, що без номера мобілки неможливо отримати смс-повідомлення від «Ощадбанку» про стан розрахунків з комунальними підприємствами та використовувати власний кабінет.
Якщо клієнт надав номер мобільного телефона до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення та з певних причин не отримав SMS від «Ощадбанку», йому слід звернутися після 20-го числа до контакт-центру «Ощадбанку».
Крім того, для одержувачів житлової пільги створено персональний кабінет, який містить потрібну інформацію про рух коштів, а саме: залишок субсидії/пільги, розмір нарахованої субсидії/пільги, перелік комунальних послуг, сплачених за рахунок субсидії/пільги (за надходження інформації від постачальників комунальних послуг). Для доступу до персонального кабінету слід мати власний мобільний телефон, на який відправлять спеціальний одноразовий код доступу.
Якщо пільга не в повному обсязі покрила витрати на комуналку, клієнт має самостійно сплатити суму, вказану в SMS, зручним для нього способом.
Джерело
Пільга «Учасник бойових дій»: нараховано 0 %. Скажу з упевненістю, не лише один я отримав подібне паперове повідомлення на оплату житлово-комунальних послуг за жовтень поточного року.
Ознайомившись попередньо з палкими запевненнями чиновників, що процес монетизації пільг для учасників бойових дій має пройти без збоїв, я не повірив власним очам. Як так?! Заяви на отримання коштів готівкою я не писав. Тож держава мала б і надалі автоматично нараховувати мені суму для розрахунків за пільгою за кожною категорією комунальних послуг. На практиці все виявилося не так райдужно, як нам обіцяли. Щоби прояснити ситуацію, довелося пройтися, як кажуть, інстанціями.
Випробувано на собі: кроки пізнання
Отже, крок перший: комунальне підприємство за місцем реєстрації. Або, простіше кажучи, ЖЕК. У бухгалтерії, що проводить розрахунки для мешканців, розводять руками. Мовляв, ви не один такий. Зверніться в орган соцзахисту району.
Крок другий: районний відділ соціального захисту. Слід віддати належне, електронна черга працює напрочуд швидко. Натискаєш опцію на табло, береш талончик, 5–7 хвилин очікування — і можна підходити до віконечка. Дізнавшись про мету звернення, фахівець, що приймає громадян, радить звернутися на гарячу лінію АТ «Ощадбанк». Саме туди передають дані з єдиного реєстру пільговиків. І ця державна фінустанова визначена єдиним розпорядником пільгових коштів для розрахунку з постачальниками комунальних послуг і вигод. Утім, є і позитивний момент: фахівець повідомляє, що мені таки нараховано пільгові кошти в цьому місяці. Держава оцінила мої заслуги трохи більше ніж 400 грн. Ця сума піде на покриття боргу за комуналку. Додатково мене «озброїли» телефоном гарячої лінії банку, куди потрібно зателефонувати.
Крок третій: гаряча лінія Ощадбанку. Номер, на який слід телефонувати — 0800-210-800. Можна дзвонити як зі стаціонарного, так і з мобільного. До слова, дзвінок на цей номер безоплатний за тарифами всіх операторів стільникового зв’язку в Україні. Набираю номер, грає жвава музика, і оператор-робот пропонує обирати опції, натискаючи клавіші телефона від 1 до 9. Зрештою після кількох хвилин спілкування з ботом, слухавку піднімає працівник банку. Дізнаюсь: Ощадбанк визначено розпорядником коштів пільговиків для оплати комунальних послуг. Консультант рекомендує зайти на сайт установи. І у вкладці «Інші розділи» знайти опцію «Безготівкова монетизація субсидій та пільг». Мовляв, так ви побачите скільки нараховано коштів за пільгою УБД за місяць. Крім того, за цим номером від банку приходитимуть смс-сповіщення з інформацією, яку суму і за що сплатив банк з виділених коштів, яка заборгованість, та рекомендаціями з доплати. Ну, це принаймні вже якийсь ключ до контролю пільгових коштів.
Крок четвертий: сайт «Ощадбанку». Як порекомендував увічливий клерк, захожу на вебпредставництво банківської установи. Через строкатий дизайн сайта, як на мене, знайти потрібну вкладку відразу важкувато. За інструкцією, переходжу до вказаної опції «фізичні особи», переходжу на вкладку «особистий кабінет субсидіанта/пільговика» і ввожу номер своєї мобілки. Натискаю ледь помітний активний рядок «увійти вперше». І тут спіткав мене епікфейл. Сайт видає червоний напис про те, що такого номера в базі не знайдено.
Крок п’ятий: зворотній зв’язок. На сайті «Ощадбанку» є опція, скориставшись якою можна замовити зворотній зв’язок. Проходжу цю процедуру: слід зазначити номер мобілки, прізвище, ім’я та по батькові, а також електронну скриньку. До честі банківської установи, зв’язалися зі мною за якихось хвилин сорок після залишення заявки. Я пояснив, що не можу за номером мобільного телефона перевірити, чи цього місяця нараховано пільгову суму за УБД. Зазначу: якщо дійдете до цього етапу, будьте готові повідомити консультанту ваш ідентифікаційний код платника податків або серію і номер паспорта. Я виявився не готовим. Не маю такої звички щодня тягати з собою стос документів. Тож службовець банку рекомендує навідатись у відділ соціального забезпечення за місцем реєстрації й переконатися, що номер моєї мобілки внесений у базу.
Крок шостий: районний відділ соцзахисту. Повторюємо процедуру по другому колу: талончик, табло електронної черги, віконечко. Викладаю суть питання. Мене переадресовують до сектору персоніфікованого обліку того ж соцзабезу. Знов інші двері, інша черга, інше віконечко. Називаю ім’я-прізвище, фахівець клацає по клавіатурі. З’ясувалось, усі потрібні дані, включно з номером мобільного для розсилання смс-повідомлень, у базі є. Однак, як кажуть, є одне «але»: для банку вся братія з посвідками УБД поки що «не існує». Банк отримає всю необхідну інформацію аж після 18 числа поточного місяця! Водночас працівниця соцзабезу запевнила: після 18-го все буде ОК і без системних збоїв.
Не полініться сходити до відділу соцзахисту
Отже, що ми маємо в сухому залишку? Справді, монетизація пільг (особливо практична реалізація) потребує уважнішого підходу з боку виконавців процесу. Та інформація, що дрібними літерами десь на своїх сторінках у соцмережах написана відомствами, для більшості громадян недоступна. Практика «держави у смартфоні», можливо, цілком нормальна для осіб молодших за 30 років чи просунутіших мешканців великих міст. А от що робити дядькові віком добряче за 45 років з кнопковою мобілкою у селі?!
Водночас не варто хапатися за серце, пити заспокійливе й кричати «зрада». Для тих, хто має пільгу «Учасник бойових дій», але відмовився від отримання грошей готівкою, є порада: не полінуйтесь, сходіть до відділу соцзахисту! Перевірте, чи всі належні дані внесено до вашої персональної картки. Так банк зможе інформувати про нараховану суму, погашення боргів за комунальні послуги та необхідну доплату, якщо наданої державою суми бракуватиме на покриття боргів. Це варто зробити як тим, хто вже залишив службу, так і власникам посвідчень УБД, які ще у строю. Контролювати нарахування і витрати надзвичайно важливо. Це дасть змогу уникнути багатьох неприємностей. Особливо, якщо ви пів року у відрядженні десь на Сході, а в цей час зростає борг за комуналку. Підключивши послугу й щомісяця контролюючи обіг коштів, заборгованості можна запобігти. Ще одна порада — навчіться перевіряти платіжки самостійно. Ознайомтеся з нормами послуг, на які діє 75 % пільга учасника бойових дій, знайте коефіцієнти обрахунку і вартість як пільгових, так і визначених для решти населення обсягів води, природного газу, електрики. Ознайомтесь із сезонними тарифами, які діють на блакитне паливо та теплопостачання. Зауважте: залежно від регіону чи постачальника ціни й обсяг постачання за пільговою нормою можуть суттєво відрізнятися! Оскільки маємо справу здебільшого з постачальниками — комерційними підприємствами.
Нюанси, які корисно знати
Крім того, варто докладно ознайомитися з нюансами роботи «Ощадбанку» з безготівкової оплати вашої пільги на комунальні послуги й враховувати цю інформацію. Наводимо основні пункти, які корисно знати:
- «Ощадбанк» перераховує кошти КП до 18 числа щомісяця;
- щомісяця КП надають Ощадбанку дані щодо обсягів спожитих комунальних послуг кожним одержувачем пільги. На підставі цієї інформації «Ощадбанк» перераховує кошти за пільгою КП. Якщо КП не уклало договір з «Ощадбанком» або не надало «Ощадбанку» інформацію щодо заборгованості, кошти за послуги підприємству перераховано не буде;
- положенням про порядок призначення житлових субсидій, затвердженим постановою КМУ від 21.10.1995 № 848 (зі змінами та доповненнями) і Порядком надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, затвердженим постановою КМУ від 17.04.2019 № 373 (зі змінами та доповненнями), встановлено таку послідовність перерахування коштів за комунальні послуги (витрати):
- Тепло
- Газ
- Гаряча вода
- Холодна вода
- Електрика
- Сміття
- Житло (послуги з управління багатоквартирним будинком)
Пільговик може визначити іншу послідовність перерахування коштів за послуги (витрати), подавши відповідну заяву структурному підрозділу з питань соцзахисту населення.
Упродовж доби після перерахування коштів «Ощадбанком» на рахунки комунальних підприємств клієнтові надійде SMS (у разі надання номера мобільного телефона до підрозділів з питань соціального захисту населення), в якому буде вказано послуги, за які потрібно доплатити власними коштами, та розмір доплати.
Якщо комунальне підприємство не уклало договір з «Ощадбанком» або не надало «Ощадбанку» інформацію щодо заборгованості, кошти за послуги підприємству не перерахують. Ці кошти використають на інші комунальні послуги в наступні місяці. Оплачуйте послуги комунального підприємства згідно з квитанціями.
Загальною нормою щодо терміну сплати є п. 18 постанови КМУ № 630 від 21.07.2005, в якому зазначено: розрахунковим періодом для оплати послуг є календарний місяць. Плата за послуги вноситься не пізніше 20 числа місяця, що настає за розрахунковим, якщо договором не встановлено інший строк.
Інформація про номер мобільного телефона не є обов’язковою під час призначення пільги та є обов’язковою у призначенні субсидії в структурних підрозділах із питань соцзахисту населення. Використання одного номера кількома одержувачами субсидії / пільговиками технічно не передбачено. Звертаємо увагу, що без номера мобілки неможливо отримати смс-повідомлення від «Ощадбанку» про стан розрахунків з комунальними підприємствами та використовувати власний кабінет.
Якщо клієнт надав номер мобільного телефона до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення та з певних причин не отримав SMS від «Ощадбанку», йому слід звернутися після 20-го числа до контакт-центру «Ощадбанку».
Крім того, для одержувачів житлової пільги створено персональний кабінет, який містить потрібну інформацію про рух коштів, а саме: залишок субсидії/пільги, розмір нарахованої субсидії/пільги, перелік комунальних послуг, сплачених за рахунок субсидії/пільги (за надходження інформації від постачальників комунальних послуг). Для доступу до персонального кабінету слід мати власний мобільний телефон, на який відправлять спеціальний одноразовий код доступу.
Якщо пільга не в повному обсязі покрила витрати на комуналку, клієнт має самостійно сплатити суму, вказану в SMS, зручним для нього способом.
Джерело
Немає коментарів:
Дописати коментар