вівторок, 3 липня 2018 р.

Законопроекти цього тижня

Цього тижня в порядку денному засідань Верховної Ради України можуть прийняти законопроекти з таких питань:
Дискримінація родин померлих (законопроект No6268-1)
Держава надає одноразову грошову допомогу (далі – ОГД) родинам загиблих військових у розмірі 1 321 500 грн. Однак якщо учасник бойових дій помирає після звільнення зі служби внаслідок поранення або захворювання, пов’язаного з виконанням обов’язків служби і вже не має статусу військовослужбовця, його родина не отримує допомоги. Законопроектом No6268-1 пропонується надати право на отримання одноразової грошової допомоги членам сімей померлих військових, смерть яких настала після звільнення зі служби. Законопроект No6268-1 передбачає можливість отримання ОГД, в разі якщо смерть настала протягом 1 року після звільнення з військової служби. Також законопроектом передбачається право на отримання одноразової грошової допомоги особі, звільненій з військової служби, яка частково втратила працездатність внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), захворювання, якщо така часткова втрата працездатності настала не пізніше ніж через 3 місяці після звільнення зі служби.
Законопроект було прийнято у першому читанні 27.02.18, наразі очікується розгляд у другому читанні. За результатами розгляду рекомендуємо прийняти законопроект за основу та в цілому.

Гендерна рівність в армії (законопроект No6109)
Кількість жінок в українській армії близько 17 тис., що становить 8,5% від загальної кількості військових і хоча ця цифра близька до показників країн-членів НАТО, права жінок в українській армії залишаються обмеженими. Так, наприклад, жінки можуть укладати контракт на проходження військової служби, якщо вони не досягли 40 років, а чоловіки – у 45-60 років (залежно від військового звання); для жінок існують численні обмеження на призначення у добовий наряд, відправлення у відрядження і проходження військових зборів. Законопроектом No6109 пропонується закріпити принцип, за яким жінки проходять військову службу на рівних засадах із чоловіками, створюються рівні можливості для чоловіків і жінок при укладені контракту, скасовуються необґрунтовані обмеження щодо служби жінок у військовому запасі, а також встановлюються однакові засади призначення у наряд і проходження військових зборів чоловіками і жінками.
Законопроект було прийнято у першому читанні 05.12.17, наразі очікується розгляд у другому читанні. За результатами розгляду рекомендуємо прийняти законопроект в цілому.

Соціальна реклама (законопроект No7360)
Законопроектом пропонується віднести до соціальної реклами «розміщення на носіях зовнішньої реклами зображень (фотографії, інші художні твори) учасників бойових дій, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, осіб, які за участь в бойових діях отримали звання Герой України, Ордени України чи Медалі України, волонтерів, загиблих учасників антитерористичної операції». Також передбачається зобов’язати розповсюджувачів зовнішньої реклами незалежно від форм власності, розміщувати таку соціальну рекламу в обсязі не менше 2 відсотків загальної площі поверхонь рекламних засобів. Крім того, законопроектом пропонується віднести до повноважень органів місцевого самоврядування виготовлення за рахунок коштів місцевого бюджету соціальної реклами щодо військово-патріотичного виховання населення та забезпечення її розповсюдження. Законопроект отримав ряд негативних висновків Головного науково-експертного управління (далі – ГНЕУ), зокрема ГНЕУ зазначає, що законопроект No2702-д який стосується поняття соціальної реклами є більш вдалим, у зв’язку із чим ГНЕУ було запропоновано положення законопроекту No7360 врахувати при доопрацюванні законопроекту No2702-д. Однак, 01.03.2018 проект закону No2702-д було відхилено та знято з розгляду.
За результатами розгляду пропонується повернути законопроект No7360 суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання, врахувавши при цьому висновки ГНЕУ.

Забезпечення житлом військовослужбовців-внутрішньо переміщених осіб (законопроект No8394)
Проектом закону No8394 пропонується внести зміни до статті 12 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», передбачивши забезпечення житлом військовослужбовців, які проходили військову службу на територіях Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, Донецької та Луганської областей, які визнані тимчасово окупованими, а також військовослужбовців, які звільнені з військової служби, членів їх сімей, які проживають разом із ними та є внутрішньо переміщеними особами і які були забезпечені службовими жилими приміщеннями або їм було надано жилі приміщення для постійного проживання на таких територіях. Також законопроектом пропонується забезпечувати житлом внутрішньо переміщених осіб, які мають у приватній власності жилі приміщення, що розташовані на тимчасово окупованих територіях. Крім того, законопроектом передбачається компенсація за належне для отримання жиле приміщення за бажанням особи. 
Проте законопроект потребує доопрацювання, зокрема, законопроектом не визначено порядок компенсації за
належне для отримання жиле приміщення, не встановлено порядок забезпечення житлом осіб, житло яких було
зруйновано на тимчасово окупованих територіях.
За результатами розгляду пропонується повернути суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Соціальний захист заручників (законопроект No8337)
Законопроектом пропонується надати право колишнім заручникам на безоплатну правову допомогу. Передбачається додати новий розділ «Основи соціального захисту заручників» в Законі України «Про боротьбу з тероризмом», що складається із статтей: посвідчення колишнього заручника, особливості державної правової допомоги колишньому заручнику, встановлюється право на першочергове на безоплатне медичне обслуговування колишнього заручника в закладах охорони здоров’я державної та комунальної власності, обов’язок банків та інших підприємств, установ організацій усіх форм власності не нараховувати заручникам, протягом усього періоду тримання їх як заручників штрафні санкції і пеню.
Проектом закону також пропонується встановити одноразову грошову допомогу колишнім заручникам, у розмірі, що визначається в залежності від тривалості його тримання як заручника, а також одноразова грошова допомога у разі смерті заручника.

За результатами розгляду доцільно прийняти за основу та в цілому.

Джерело

Немає коментарів:

Дописати коментар